در روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد مدارس و دانشگاه ها در سرتاسر جهان بودیم که به سمت فراگیری فقط آنلاین حرکت می کنند. صدها هزار معلم مشغول کار هستند تا بتوانند دروس خود را به صورت آنلاین تدریس کنند. طراحی دوره های آنلاین زمان و تلاش زیادی می طلبد.

 

در حال حاضر ، ما به فرمول ساده تری نیاز داریم. در اینجا 14 نکته سریع برای بهبود آموزش آنلاین ، از یک متخصص در یادگیری آنلاین ارائه شده است.

 

1. سخنرانی های خود را ضبط کنید - آنها را پخش نکنید

 

اگر دانش آموزان ناخوش باشند و یا برای دسترسی به اینترنت مشکل داشته باشند، یک سخنرانی زنده را از دست می دهند. در عوض فیلم ها را ضبط کنید و آنها را برای دانش آموزان خود ارسال کنید تا بتوانند در زمان مناسب خودشان تماشا کنند.

 

2. صورت خود را نشان دهید

 

تحقیقات نشان داده است که فیلم های سخنرانی ای که چهره مربیان را نشان می دهد ، مؤثرتر از نمایش اسلایدهای ضبط شده ساده هستند. اسلایدها را با فیلم از خودتان ترکیب کنید.

 

3. فیلم ها را کوتاه نگه دارید

 

فیلم های طولانی تر از 15 دقیقه می توانند باعث آهستگی در دانلود و حواس پرتی دانش آموز شوند. اگر حرف بیشتری برای گفتن دارید ، دو یا سه فیلم کوتاه ضبط کنید.

 

4. اسلایدها را امتحان کنید

 

اطمینان حاصل کنید که اسلایدها را قبل از بارگذاری سخنرانی های خود بر روی تلفن هوشمند تست می کنید ، اینگونه تمام متن در صفحه های کوچک قابل خواندن خواهد بود. اندازه ، فونت ها ، الگوهای قالب و نسبت صفحه نمایش نیز قابل بررسی اند.

 

5. استفاده از منابع موجود ...

 

این غیر واقعی است که انتظار داشته باشید ،شما به تنهایی فیلمهای با کیفیت عالی تولید کنید. می توانید از منابع از قبل توسعه یافته به صورت آنلاین استفاده کنید و لینک های قابل کلیک را به دانشجویان ارائه دهید.

 

6.… و اطمینان حاصل کنید که آنها دسترسی آزاد دارند

 

استفاده از منابع آزاد به جلوگیری از مشکلات دسترسی دانشجویان کمک می کند. اگر هیچ یک از منابع پیشنهادی شما در دسترس نباشد ، یک صندوق پر از ایمیل دانشجویان دریافت خواهید کرد و در نهایت وقت خود را در عیب یابی تلف می کنید. صرف چند دقیقه اضافی در جستجوی منابع کاملاً باز ، بعداً دردسر را برای شما پیشگیری می کند.

 

7. دستورالعمل های خاص ارائه دهید

 

هنگامی که رسانه های آنلاین را پیشنهاد می کنید که بیش از 15 دقیقه طول بکشد ، دانش آموزان تماشا را کنار می گذارند. در عوض ، قسمت های دقیق مورد نیاز خود را ارائه دهید (مانند 13:35 تا 16:28) زیرا این حتی می تواند دانش آموزان را کنجکاو تر کند. وقتی بیش از دو منبع را تأمین می کنید ، آنها را به ترتیبی که می خواهید دانش آموزان به آنها نزدیک شوند ، برچسب گذاری کنید. شماره گذاری ساده ، بر اساس سطح دشواری یا اهمیت هر مورد از منابع ، می تواند کمک شایانی به دانشجویان شما کند.

 

8- فعالیتهای تعاملی ارائه دهید

 

اکثر سیستم های مدیریت فراگیری ، مانند مودل(Moodle) ، ابورد(OBoard) و تخته سیاه(BlackBoard) ، مجموعه ای از عملکردها را برای ایجاد فعالیت های فراگیری تعاملی مانند آزمونها در اختیارتان می گذارند. راهنماهای مرحله به مرحله برای ایجاد آنها بصورت گسترده و آنلاین در دسترس است. از آنها استفاده کنید.

 

 

9. انتظارات منطقی تعیین کنید

 

هنگام ایجاد آزمونها ، باید با مراجعه به منابع فراگیری داده شده ، به همه سؤالات پاسخ دهید. وقتی از دانشجویان می خواهید خلاصه ای از فیلم های سخنرانی بنویسند ، باید این مسئله را روشن کنید که این گزارش جدی نیست. انجام این کار به عنوان یک وظیفه اجباری اما یک کار کم اهمیت باعث می شود بهترین نتایج و پاسخ های دانشجویان باشد. مجموعه ای از 15 سوال امتحانی یا حد 300 کلمه ای برای جذب دانش آموزان به مدت 30 دقیقه کافی خواهد بود.

 

10- برای حضوری زدن ، از چک خودکار استفاده کنید

 

اگر به دانشجویان بگویید که میزان حضور آنها با شرکت در یک مسابقه سنجیده می شود ، باعث افزایش رضایت می شود. با این حال ، شما وقت کافی برای بررسی همه آنها نخواهید داشت ، بنابراین از ویژگی های خودکار و نمره دهی خودکار در سیستم های مدیریت یادگیری استفاده کنید.

 

11. از ارتباطات گروهی با دقت استفاده کنید

 

نباید ارتباط گروهی برای تدریس مستقیم استفاده شود. در عوض ، "ساعت اداری مجازی" را بر روی یک ابزار کنفرانس ویدیویی مانند ابورد(OBoard) تنظیم کنید. به سادگی در زمان تعیین شده وارد شوید و منتظر دانش آموزان باشید. تمرکز خود را بر روی تأمین پشتیبانی اجتماعی و بررسی اینکه آیا نیاز به رسیدگی فوری به مسائل دارید. این می تواند یک روش عالی برای جمع آوری بازخورد دانش آموزان در آموزش آنلاین شما نیز باشد. جلسات را اختیاری کنید و آرام باشید. نیازی به ناامیدی نیست وقتی هیچ کس حاضر نشود: دانش آموزان هنوز خوشحال هستند که می دانند این گزینه در دسترس است.

 

12. اجازه دهید دانش آموزان کنترل خود را به دست گیرند

 

می توانید فضاهای گروهی آنلاین را برای گروه های کوچک دانش آموزی تنظیم کنید و از آنها بخواهید قبل از ارسال مستقیم ایمیل برای شما ، از یکدیگر پشتیبانی کنند و مشورت بگیرند. برای کمک به دانش آموزان می توانید یخ ها را بشکنید و مکالمه را شروع کنید ، چند سوال ارسال کنید. دانش آموزان را ترغیب کنید که از ابزارهای ارتباطی مورد نظر خود استفاده کنند. برخی از گروه ها به خوبی کلیک می کنند و برخی از آنها نه ، اما این نکته کوچک باعث می شود دانش آموزان احساس حمایت اجتماعی داشته باشند و از ترافیک ایمیل شما بکاهند.

 

13. احساسات خود را پنهان نکنید

 

عاطفی بودن معلمان آنلاین یک استراتژی آموزشی عالی است. به دانش آموزان خود بگویید که این اولین بار است که به صورت آنلاین تدریس می کنید و هنگام تدریس می آموزید. به صراحت از آنها بخواهید تا به شما کمک کنند ، به آنها اطمینان دهید که شما بهترین تلاش خود را برای پشتیبانی از فراگیری آنها انجام خواهید داد. آنها از آنجا که احساسات مشابهی با هم دارند ، دلسوز خواهند بود و شما برای موفقیت آماده می شوید.

 

14. تکرار کنید

 

دانشجویان آنلاین تغییرات مکرر در سبک فراگیری خود را دوست ندارند. آنها خوشحال هستند که همین ساختار و فعالیت را تکرار می کنند. هنگامی که سبک تدریس پیدا کردید که برای شما کار می کند ، هر هفته آن را تکرار کنید تا زمانی که به کلاس خود بر می گردید.

oboard.ir

+ نوشته شده در یکشنبه دوازدهم مرداد 1399 ساعت 13:14 توسط بدون نظر

تاریخچه ای کوتاه در مورد آموزش مجازی :

بعد از گذر از آموزش های راه دور که به صورت ارسال آموزش ها درب منزل دانش آموزان به صورت هفتگی یا ماهیانه صورت می گرفت و همه گیر شدن استفاده از اینترنت آموزش های مجازی نیز شروع به کار کردند .

کلمه آموزش مجازی یا vitrual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی elearning خیلی زود در سایت های مختلف جا افتاد و افراد زیادی از این سیستم برای انتقال دانش خود استفاده کردند . این آموزش ها در ابتدا به صورت سایت های ساده html ساخته می شد و در اختیار کاربران قرار می گرفت ، ولی رفته رفته وبلاگ های شخصی امکان ساخت فضای رایگان را در اختیار عموم قرار دادند و افراد زیادی با استفاده از این وبلاگ ها آموزش های خود را ساخته و در اختیار دیگران قرار می دادند .

در همین زمان آموزش هایی با استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس مانند ورد و پاورپوینت نیز توسط اساتید ساخته می شد و در اختیار کاربران بر روی سایت قرار می گرفت .

کم کم با بهتر شدن سرعت انتقال اطلاعات صوت و تصویر نیز به آموزش ها افزوده شد و سایت های آموزشی با مکمل هایی چون متن و صدا وارد عرصه آموزش مجازی شدند . این آموزش ها نسبت به قبل کامل تر و جامع تر بودند و به کاربران امکان استفاده از آموزش بصری را می دادند . از آن جایی که ۷۵ درصد آموزش از روش بصری امکان پذیر است این روش بهتر از روش قبلی بود و به خوبی در میان سایت های آموزشی جا افتاد .

بعد از این مرحله قسمت هایی کوتاه به صورت انیمیشنی با نرم افزارهای مختلف مانند فلش نیز به آموزش ها افزوده شد و یا عکس هایی که حالت متحرک داشتند . این انیمیشن ها کوتاه و کاملا ساده بودند اما برای انتقال مباحث آموزشی بسیار مفید تر از تو سیستم قبلی عمل می کردند .

در کنار پیشرفت های بصری ، بحث تعامل یا انتراکتیویتی نیز کم کم در آموزش ها گنجانده شد و به دانش آموزان کمک می کرد که بتوانند با آموزش ها تعامل برقرار کنند ، البته تا این زمان میزان این تعامل ها در حد جواب دادن به سوالات چند گزینه ای بر روی سایت ها بود .

با پیشرفت تکنولوژی بحث به سمت ساخت دروس مجازی به صورت کاملا انیمیشنی (فلشی) تغییر مسیر داد ، این آموزش ها به خوبی می توانستند حرکت های انیمیشنی را ایجاد کردند ، این آموزش ها طی سال های اخیر در کشور ما نیز به کرات مورد استفاده قرار گرفته اند و برای دروس تئوری بهترین وسیله آموزشی می باشند .

اما برخی دروس همچنان برای آموزش دادن نیاز به پیشرفت بیشتری داشتند ، دروس فلش فول اینتراکتیو یا کاملا تعاملی بعد از این زمان پا به عرصه آموزش مجازی گذاشته و کاملا بحث آموزش مجازی را دگرگون کردند .

این آموزش ها در واقع محیط های نرم افزاری و سخت افزاری را شبیه سازی می کنند و کاربر را وادار می کنند تا با آموزش تعامل داشته باشند .

آینده آموزش ها نیز به سمت آموزش های سه بعدی و کاملا شبیه سازی شده پیش خواهند رفت .

https://oboard.ir

+ نوشته شده در سه شنبه سی و یکم تیر 1399 ساعت 18:1 توسط بدون نظر

تاریخچه ای کوتاه در مورد آموزش مجازی :

بعد از گذر از آموزش های راه دور که به صورت ارسال آموزش ها درب منزل دانش آموزان به صورت هفتگی یا ماهیانه صورت می گرفت و همه گیر شدن استفاده از اینترنت آموزش های مجازی نیز شروع به کار کردند .

کلمه آموزش مجازی یا vitrual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی elearning خیلی زود در سایت های مختلف جا افتاد و افراد زیادی از این سیستم برای انتقال دانش خود استفاده کردند . این آموزش ها در ابتدا به صورت سایت های ساده html ساخته می شد و در اختیار کاربران قرار می گرفت ، ولی رفته رفته وبلاگ های شخصی امکان ساخت فضای رایگان را در اختیار عموم قرار دادند و افراد زیادی با استفاده از این وبلاگ ها آموزش های خود را ساخته و در اختیار دیگران قرار می دادند .

در همین زمان آموزش هایی با استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس مانند ورد و پاورپوینت نیز توسط اساتید ساخته می شد و در اختیار کاربران بر روی سایت قرار می گرفت .

کم کم با بهتر شدن سرعت انتقال اطلاعات صوت و تصویر نیز به آموزش ها افزوده شد و سایت های آموزشی با مکمل هایی چون متن و صدا وارد عرصه آموزش مجازی شدند . این آموزش ها نسبت به قبل کامل تر و جامع تر بودند و به کاربران امکان استفاده از آموزش بصری را می دادند . از آن جایی که ۷۵ درصد آموزش از روش بصری امکان پذیر است این روش بهتر از روش قبلی بود و به خوبی در میان سایت های آموزشی جا افتاد .

بعد از این مرحله قسمت هایی کوتاه به صورت انیمیشنی با نرم افزارهای مختلف مانند فلش نیز به آموزش ها افزوده شد و یا عکس هایی که حالت متحرک داشتند . این انیمیشن ها کوتاه و کاملا ساده بودند اما برای انتقال مباحث آموزشی بسیار مفید تر از تو سیستم قبلی عمل می کردند .

در کنار پیشرفت های بصری ، بحث تعامل یا انتراکتیویتی نیز کم کم در آموزش ها گنجانده شد و به دانش آموزان کمک می کرد که بتوانند با آموزش ها تعامل برقرار کنند ، البته تا این زمان میزان این تعامل ها در حد جواب دادن به سوالات چند گزینه ای بر روی سایت ها بود .

با پیشرفت تکنولوژی بحث به سمت ساخت دروس مجازی به صورت کاملا انیمیشنی (فلشی) تغییر مسیر داد ، این آموزش ها به خوبی می توانستند حرکت های انیمیشنی را ایجاد کردند ، این آموزش ها طی سال های اخیر در کشور ما نیز به کرات مورد استفاده قرار گرفته اند و برای دروس تئوری بهترین وسیله آموزشی می باشند .

اما برخی دروس همچنان برای آموزش دادن نیاز به پیشرفت بیشتری داشتند ، دروس فلش فول اینتراکتیو یا کاملا تعاملی بعد از این زمان پا به عرصه آموزش مجازی گذاشته و کاملا بحث آموزش مجازی را دگرگون کردند .

این آموزش ها در واقع محیط های نرم افزاری و سخت افزاری را شبیه سازی می کنند و کاربر را وادار می کنند تا با آموزش تعامل داشته باشند .

آینده آموزش ها نیز به سمت آموزش های سه بعدی و کاملا شبیه سازی شده پیش خواهند رفت .

https://oboard.ir

+ نوشته شده در سه شنبه سی و یکم تیر 1399 ساعت 17:39 توسط بدون نظر